maandag 14 februari 2011

Cling-on

Dit weekend was het eerste Kerstdag en ik stond gezellig met mijn neven bij te praten. Een van hen blijkt een fan van mijn stukjes (ben vreselijk gevleid Daan) en hij vroeg me waarom ik al even niets geschreven had. Verder was hij erg benieuwd hoe ik uit de Poel des Verderfs ben gekomen, naar mijn verdere ervaringen met de dating site. Heb meteen besloten weer een en ander neer te krabbelen. Dus hier gaan we!

Over de datingsite: Ik heb ECHT geprobeerd open minded te zijn en oprecht mijn best gedaan er iets van te maken. Als ik een oordeel wil vellen moet zoiets een eerlijke kans krijgen. Anyways, op de site kreeg ik aandacht genoeg, daar lag het echt niet aan. Voelde me oprecht gevleid en werd een beetje verlegen van alle berichten. Er waren mannen die deden echt hun best deden en een halve brief schreven. De meerderheid van de berichten had echter een strekking van: Hey lekker ding wil je chatten? Nee dude, ik wil niet jouw rukbeurt van de avond zijn. En weer een berichtje dat niet verder kwam dan mijn delete knop.

Dit is wel heel kort door de bocht natuurlijk, het was niet alleen maar huilen met de pet op. Maar het werkte niet bemoedigend. Bij sommige profielen moest ik ernstig mijn best doen om mijn rechterwenkbrauw uit mijn haargrens te pulken. Leuk hoor als je chihuahuas je hobby zijn, maar als je als 34-jarige single man aan de vrouw wilt zou ik het zelf niet kiezen als mijn Unique Selling Point om in marketing termen te praten. En mocht je het je afvragen: wederom iets dat ik niet verzin, er was echt iemand die dat op z’n profiel had staan.

Nee, het concept daten via Internet is niet aan mij besteed. Wat mij de perfecte manier leek is dat je gewoon tegen iemand aanloopt, bijvoorbeeld bij vrienden thuis.

Warempel, de dag dat ik had besloten te nokken met het concept datingsite kwam ik iemand tegen. Leek een aardige, stoere jongen op het eerste gezicht. Na een tijdje de spreekwoordelijke kat uit de boom getuurd te hebben besloot ik een keer af te spreken. Was heel gezellig, hebben ons rot gelachen en leken veel gemeen te hebben. We hadden veel sms contact en het was echt leuk.

*Nicole dimt de lichten, zet dramatische muziek op en houdt een zaklamp onder haar kin*

Wat ik niet wist was dat ik te maken had met een zogeheten Cling-on. Dit is een klassiek geval van: eerste indrukken kunnen heel misleidend zijn. Zo ook hier. Als vrij snel begon het attente om te slaan in clingy. Kreeg om de haverklap smsjes met dingen als: ik denk aan je. 5 minuten later: waar denk je aan? Daarvan wordt mijn schaamhaar nou spontaan kunstgras, dus probeerde het duidelijk te maken dat het een etentje was, geen huwelijksaanzoek. Ik bracht het ter sprake en was opgelucht dat hij begripvol was en dat de boodschap overkwam. In mijn naïviteit dacht ik echter dat de reactie: ik begrijp het en zal gas terugnemen ook daadwerkelijk betekende dat hij het begreep en het rustig aan zou doen.

Silly me.

Dit gesprek werd namelijk gevolgd door epistels aan mijn adres, uitgebreide liefdesverklaringen op Hyves aan zijn vriendin (hiermee werd dus kennelijk ondergetekende bedoeld). Het tweede afspraakje werd ik overladen met een teddybeer, een kaart en een ketting. Uiteraard twijfel ik niet aan de goede bedoelingen van het heerschap in kwestie maar het betrof hier een tweede afspraakje. Ik kon alleen maar denken: Wat heb ik nou weer aan m’n fietsbel hangen?

Ik twijfelde nog aan mezelf en dacht echt dat mijn boodschap niet duidelijk was, dus besloot het niet abstract te houden en recht voor zijn raap te zijn dat ik niet zo hard van stapel wilde lopen. Goed gesprek gehad en de boodschap leek aangekomen.

Wrong again.

Drama all over want zijn liefde (ik zeg ???) werd niet beantwoord etc. Dit was het punt waarop alle sjeu verdwenen was en ik op wellicht onnodig harde wijze mijn ongenoegen uitsprak. Honestly, it wasn’t pretty…

Op dat moment beloofde ik mezelf plechtig dat het echt even schluss is met mannen. Pas als er iemand voorbij komt die echt de moeite waard is ga ik erop af. Voor mij geen spelletje Zwaan-kleef-aan meer.

Blijf erbij dat dit een veilige manier was om iemand te ontmoeten. Maar hou er rekening mee dat smaken onderling verschillen. Misschien houden je vrienden van haring, maar ben jij meer een kibbeling mens. Dus voorzichtig proeven, je weet immers nooit wat voor alien je aan de haak geslagen kunt hebben!

©Nicole de Geus 27-12-2010

1 opmerking:

  1. tja, sommige mannen zijn net vrouwen en andersom om het allemaal nog onoverzichtelijker te maken.

    BeantwoordenVerwijderen